Follow on Bloglovin

torsdag 19. desember 2013

12 dager til jul

Kan du telle? Ja, jeg tror det, men jeg oppdaget denne barneboka i dag, via appstore. 12 dager til jul. Det var en illustrert barnebok. Jeg valgte "lese selv" da jeg ikke ville ha høytlesning, som appen også tilbyr. Helt gratis leser en stemme for meg. For den yngre garde eller slitne foreldre, er det kjempepraktisk. I dag, 5 dager før jul, som i grunnen forbauser meg, at det er så kort igjen, 12 rimte egentlig mer naturlig, som 12 egg til julekakene. Men altså, 12 dager med gaver. Det er en søt liten historie. Den norske innlesningen hadde noen feil. Det stod om polkgriser men på bildet var det polkastripede stokker. De kunne danne et sverd, det kan ikke griser. Men, nok om det, historien er søt og viser en litt annerledes julepresang, som egentlig er veldig mange pakker, åpnet dag for dag, de siste dagene, for så å danne et juletre som velter ut i et pakkelass på gulvet med leker og votter og polkastokker. Et fint lite avbrekk fra mer actionfylte apper med spill, musikk og video, eller rett og slett fra julestrida. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar