Follow on Bloglovin

søndag 22. desember 2013

Alvene og skomakeren - et fortryllende juleeventyr

I dag tittet jeg igjen i basen av julebøker i AppStore. Jeg endte opp med en nydelig julefortelling. Alvene og skomakeren er et eventyr gjenfortalt av Nancy Bach, overasatt av Håvard Ovesen. Illustrasjonene, som er grovmalt, gyldne og fortellende, er av Milena Radeva. Vil du at noen skal lese høyt for deg, har appen Nils Ove oftebro som forteller. Her er fremsiden:
Jeg leste selv og bladde fra side til side. Det var faktisk slik at jeg ikke klarte å stoppe før jeg var ferdig. Det er vakkert, men likevel ikke helt som alle andre eventyr. Det er ikke sånn at mirakelet varer, vidre, som i lykkelig alle sine dager. Men et mirakel av små alver, gjør at familien kan klare seg resten av livet, virker det som, og nå uten alvenes hjelp. Jeg liker dette. Trenger du en hjelper til jul? Ring en alv. Eller kos deg med eventyret, som setter ting i perspektiv. Denne skomakeren, før alvenes hjelp, hadde ikke tid til familien i det hele tatt, og ikke nok penger til verken mat eller klær. Og nå
nå er det snart jul og de aller fleste av oss har både mat og klær. Jeg trenger ikke kjole forresten, jeg trives i pysj, joggebukse og ullpledd. Dette er et fint nattaeventyr eller en rolig morgenstund. God fornøyelse!
(Illustrasjonene er print screen fra boka)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar