Follow on Bloglovin

lørdag 16. august 2014

Siste etappe: Sommerstafettføljetongen avsluttes

Ny Blyant Nettopp Spisset Skrevet Flat
Jeg vil male dagen rød,
se den siste rose blø.
Jeg vil plukke kantareller,
løvetann og revebjeller,
leve i det nu som gjelder.
Jeg vil male dagen rød.
Og med det sitatet fra en gammel sang, stikker jeg hull på badeballen og sommeren tar slutt. I alle fall skrivestafettføljetongen til meg og Berit i bøker og bokhyller. Mandag er det skolestart for de aller fleste små. Og oss voksne, vi skal til arbeid gå. Mange av oss i alle fall. Og kanskje blir det slått strek over både gressklipping, bringebærplukking, fjellturer, stranddager og somling. Tursekken er byttet ut med skolesekk. Ipaden er byttet ut med nye fargeblyanter. Tegneblokka er byttet ut med kladdebok. Og til å rette, bruker læreren rødblyanten eller en rød penn. Og i dag er jeg lærer. Visste du det? Jeg skal lære meg å stoppe i tide. Stoppe opp, vente og la haren få passere. Den er jo meg den også. Hopp og takk for oss.

HL.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar