Follow on Bloglovin

tirsdag 13. januar 2015

Bølger, daler, topper, topptekst, tittel?

Her oppe på loftet, trekker det fra vinduene. Det er kveld og jeg sitter med Mac-booken. Jeg ser over Facebook og innser rett i fleisen at det er tid for januarsalg, design og slanking. Ingen av delene for meg, men jeg kan jo kaste meg på bloggbølgen. For jeg leser jo Facebook jeg også. 

Jeg begynner med butikkene. De er mange. De har gått utvalg nå, for både gamle varer er på vei ut til redusert pris og nye byr opp til vårdans. Jeg går en runde. Klikk på de du vil besøke. Jeg begynner klesdesign med http://royaldesign.no/, deretter fortsetter jeg innom http://www.stylepit.no/ for klær og sko og avslutter med det meste hos http://www.ellos.no/. Ellos har noe for de aller fleste størrelser og fasonger og er kanskje en av de eldste nettbutikkene vi har i form av at de tidligere var store på postordre. 

Jeg fortsetter med bøkene. Bøker om tungtvann og krigen. Det er så oppe i media nå og jeg leste om det på my news desk i dag. Cappelen Damm kom med Knut Hauglands egen historie fra kampen om tungtvannet. 

Så var det tv. Med syltynt grunnlag våger jeg å uttale meg om TV-Norges nye serie som glorifiserer anoreksi. Det er mildt sagt kritikkverdig. Jeg vil ikke ofre serien flere ord. 

Så var det møbelsalget. Ikea og møbelhusene byr opp til å skaffe flere bokhyller. Hvem vil ha, den som roper først hurra. Eller steller seg i køen, tar jobben med å skru sammen og gleden med å putte bøkene inn. 

Til slutt var det maten. Jeg tenker, det er ingen grunn til å leve annerledes i januar enn i desember, men selvsagt uten de EKSTRA kakene og pinnekjøttet/ribba folk flest spiser i Norge. Januar er bare en ny måned, som februar, ikke ødelegg for deg selv med å skulle forandre hverdagen. Hverdagen er hard nok som den er. Den er virkeligheten. Vi kan ikke leve i en illusjon. Eller kan vi? 

Jeg vet ikke, her jeg sitter med bøker og bilder og skriver og lager nye virkeligheter enn de rundt meg oppfatter. Jeg ser verden på en annen måte. Kanskje er jeg i en illusjon. Denne smerten er kanskje en illusjon. Denne ensomheten. Denne avstanden. Herfra til månen.

Jeg går med på at dette ble et langt innlegg. Og jeg avslutter med føttene i miniatyr. Det er nyttårsdansen. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar