Follow on Bloglovin

mandag 26. januar 2015

Into the woods

Mandag midt i mellom. For de fleste, er mandag starten på uka. For oss bokbloggere, er det også dagen midt i mellom to spalter: Smakebit på søndag og tirsdagens Boka på vent. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive om i dag. For jeg leser ikke i dag. Men jeg så en film i går, basert på en rekke kjente eventyr. Jeg kjenner dem! Det gir meg følelsen av å ha fått med meg noe viktig i oppveksten. 

Filmen er laget av Disney og heter Into the woods. Den fikk bitene av mange puslespill til å komme sammen i ett. Mange mysterier, ble et lite vakkert bilde. 

Og sånn tenker jeg på sykdommen min i dag også. At det er mange biter som ingen skjønner seg på. Om vi får redusert dem, eller tilpasset oss dem, vil jeg kunne bli forstått. 

Jeg liker noen ganger å se film. Det er en annen verden, samtidig som det hjelper med å forstå ting i verdenen vi er i. Noen ganger er det fri fantasi, men ofte med et snev av moral, underbyggende budskap, ei bro. Og Into the woods er en brobygger mellom alt fra Askepott til Rødhette, med heks og ulv og menneske på veien. 

Liker du filmer? Hva var det siste du så? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar