Follow on Bloglovin

lørdag 24. januar 2015

Lørdag og snø i lufta

Jeg kan leve lenge på luft og kjærlighet. Problemet er bare at jeg mangler kjærlighet. På pinne. Det er lørdag og jeg spiser ikke lørdagsgodt fordi jeg er syk og har vært det i mange år og, og, og.... Det er så mange ting, så mange grunner, til at jeg ikke lever vanlig. Og noen ganger vil jeg bare være vanlig. Er det for mye å be om? 

Ja, det er det. For hadde jeg vært en helt alminnelig 31-åring hadde jeg ikke kunnet skrive på MIN måte. Jeg hadde kanskje vært opptatt av veldig mye hverdag, som barn, mann, jobb. Jeg hadde ikke mestret foto på min måte. Jeg hadde ikke vært MEG. 

I dag er det snø i lufta. Den faller til bakken og noe blir på trærne. Flyvende snø sammen med fuglene. Dra meg baklengs inn i fuglekassa, for snø kan fly og jeg lurer på hvorfor vi ikke bygger andre ting enn snømenn og former snøengler. Jeg liker alt av snø.

Jeg har dusjet i dag, så flettene mine er våte. Jeg skal kose meg med fletteboka. 


Skal jeg noen gang gifte meg, skal jeg ha den fineste fletta i hele bryllupet. Helst to. Jeg er jo Pippi. (Elsk meg i morgen. Sitat: Elling). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar